Πέμπτη, Μαΐου 1

Διακόσια χρόνια μετά - 200 χρόνια αντίστασης στη βαρβαρότητα


Διακόσια χρόνια μετά
Διακόσια χρόνια επικίνδυνοι
Διακόσια ΧρόνιαΝ. Λυγερός

Διάλεξη του Ν. Λυγερού: 
«200 χρόνια αντίστασης στη βαρβαρότητα»

Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου

Διακόσια χρόνια μετά

Διακόσια χρόνια μετά τη γέννηση της Φιλικής Εταιρείας υπάρχουν ακόμα μικροπολιτικοί που αναρωτιούνται τι σημαίνει πρακτικά ένα εθνικό θέμα λες και τους είναι άγνωστο λόγω ραγιαδισμού.

Έχουμε βέβαια και επαγγελματίες του τομέα που προσπαθούν να μας πουν ότι οι Έλληνες πρέπει να είναι γονατισμένοι, για να μην έχουν προβλήματα με τους γείτονες, τους αντιπάλους, τους εχθρούς.

Μάλλον έχουν ξεχάσει ότι ως έθνος έχουν επιλέξει το σύνθημα: Ελευθερία ή θάνατος, γιατί ακριβώς δεν αποδεχόμαστε τη ζωή αν δεν είναι ελεύθερη. Κι ενώ αυτός ο χαρακτηρισμός υπάρχει, πάλι με την πειθώ της διπλωματίας μας εξηγούν ότι σημασία έχει μόνο να εκλεγούν, για να κάνουν πολιτική. Μα τι να τους κάνουμε τους πολιτικούς αν αποφεύγουν τα εθνικά θέματα.

Αν θέλουν πραγματικά να παράγουν έργο να μας πουν ντόμπρα και σταράτα τι πρόκειται να κάνουν με την Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη, με το Ζεόλιθο ή ακόμα και με την Καινοτομία, για ν’ αλλάξει επί του πρακτέου η ζωή του κάθε Έλληνα και να μην μας πουλάνε με κάτι λεπτομέρειες που δεν θα έχουν καμία εφαρμογή και δεν θα συνεισφέρουν στην εξέλιξη της πατρίδας μας.

Έχουμε τον πρώτο εμπορικό στόλο στον κόσμο και τι κάνουν;
Έχουμε τεράστια φυσικά λιμάνια που δεν αξιοποιούνται και τι κάνουν; 
Έχουμε παντού καλλιεργήσιμες εκτάσεις και πώς τις εκμεταλλευόμαστε; 
Έχουμε νέα παιδιά που έχουν απίστευτες δυνατότητες και τι κάνουν γι’ αυτά; 
Ποια είναι τα προγράμματα που θα έχουν επιπτώσεις για το λαό μας;

Αυτά θέλουμε να μάθουμε, για να δούμε επί του πρακτέου πώς οι ψήφοι μας θα μετατραπούν σε έργα για τον πολιτισμό μας, για αυτά που προσφέρουμε στην Ανθρωπότητα εδώ και αιώνες. 

Μετά από διακόσια χρόνια αυτά θέλουμε να δούμε ως έθνος.

Διακόσια Χρόνια

Διακόσια Χρόνια δεν είναι μεγάλο χρονικό διάστημα
για να γεννηθεί μια χώρα για να ζήσει την απελευθέρωση
από ένα ζυγό γι' αυτό το λόγο μη θεωρείς ότι όλα τέλειωσαν
γιατί αρχίζει τώρα η έννοια της σταθεροποίησης όταν μιλούμε
για στρατηγική υψηλού επιπέδου που αγγίζει τα διαχρονικά.


Διακόσια χρόνια επικίνδυνοι

Αν οι δικοί μας ήταν τόσο επικίνδυνοι το 1821, ήταν γιατί δεν είχαν τίποτα να χάσουν, αφού είχαν επιλέξει το σωστό σύνθημα: ελευθερία ή θάνατος. Ενώ οι ραγιάδες έχουν να χάσουν τα πάντα, αφού έχουν συμβιβαστεί με τους πάντες. Και γι' αυτόν τον λόγο οι δικοί μας νίκησαν κι απελευθέρωσαν την πατρίδα μας. Ενώ οι άλλοι έχασαν ακόμα και την αξιοπρέπειά τους, αν αυτή είχε κάποιο νόημα.

Μετά από διακόσια χρόνια μερικοί από εμάς αναρωτιούνται ποιος πρέπει να είναι ο ρόλος τους. Ενώ τα πράγματα είναι απλά όταν δίνεις σημασία μόνο στο κλέος κι όχι στη φήμη, λόγω Ελληνισμού, η ελευθερία σου είναι το πρώτο κριτήριο.

Έτσι οι πράξεις σου συμβαδίζουν με την πορεία της. Ο ελληνικός λαός δεν γουστάρει τη σκλαβοσύνη, μόνο που η κοινωνία με τη μάζα της θέλει μόνο την ευτυχία και γι' αυτόν τον λόγο βλέπουμε καθυστερήσεις στις εξελίξεις.

Η ουσία όμως είναι μία, ο Ελληνισμός δεν ανέχεται τα Κατεχόμενα, όπου και να είναι. Έτσι δεν γίνεται ν' αφήσουμε μια απαράδεκτη κατάσταση να παραμένει ήσυχη.

Η επικινδυνότητα του Ελληνισμού, προέρχεται από το γεγονός ότι σέβεται αποκλειστικά τις αξίες και καμιά αρχή. Και κατά συνέπεια το κατοχικό καθεστώς δεν έχει καμία σημασία για μας.

Όταν υπάρχει απαράδεκτος θόρυβος αντί του ήχου της καμπάνας, η επίλυση του προβλήματος είναι η ενέργεια. Κι όσοι καταλαβαίνουν ξέρουν τι πρέπει να κάνουν δίχως περαιτέρω εξηγήσεις.

Δεν είμαστε εδώ για την αποδοχή της κατοχής και γι' αυτόν τον λόγο ο Ελληνισμός είναι επικίνδυνος για κάθε βαρβαρότητα. Επιπλέον είμαστε ελεύθεροι εδώ και διακόσια χρόνια, ελεύθεροι γι' αυτόν τον λόγο και μόνο. Ας μην το ξεχάσουμε λοιπόν, γιατί συνεχίζουμε.

Δεν υπάρχουν σχόλια: