10 Οκτ 2018

Ν. Λυγερός: Το βάρβαρο μίσος του σώματος και Εκείνοι που ήθελαν να ρίξουν την πέτρα πάνω στη γυναίκα

Η Ελευθερία οδηγεί το Λαό (γαλλ. La liberté guidant le peuple)  είναι πίνακας του Γάλλου ζωγράφου Ευγένιου Ντελακρουά  εμπνευσμένο από την Ιουλιανή επανάσταση του 1830.

Το βάρβαρο μίσος του σώματος - Ν. Λυγερός

Όταν σε όλη την ιστορία της Ανθρωπότητας βλέπουμε ότι οι άνθρωποι, οι δημιουργοί, οι καλλιτέχνες έχουν πάντα δώσει έμφαση στο ερωτικό στοιχείο σε τόσα πολλά μέρη του κόσμου, που είναι δύσκολη η απαρίθμησή τους, αφού εκτός της Ευρώπης βλέπουμε και την Ασία με την Ινδία, την Ιαπωνία και την Κίνα για τις μεγάλες χώρες, πώς μπορούμε να αποδεχτούμε το βάρβαρο μίσος του σώματος; Γιατί οι κοινωνίες να έχουν δικαίωμα να κόψουν πέη, κλειτορίδες κλπ χωρίς να αντιστεκόμαστε; Γιατί οι γυναίκες πρέπει επίσημα να κρύβουν τα πάντα, ενώ στην οικία τους, τους ζητούν τα πάντα; Γιατί να αποδεχόμαστε την σταύρωση του γυμνού; Γιατί να ξεχνάμε ότι η Σταύρωση έγινε με Σώμα γυμνό, αφού ήταν η παράδοση;

Με την ενοχοποίηση του ερωτικού στοιχείου έχουμε καταπατήσει ένα φιλοσοφικό έργο με άμεσες επιπτώσεις στην κοινωνία, όπως είναι το Κάμα Σούτρα. Έχουμε κρύψει τα γεννητικά μας όργανα λες και είναι καταδικασμένα. Ολόκληρος ο Ελληνισμός δεν έκρυψε ποτέ το ερωτικό στοιχείο. Μ’ αυτόν τον τρόπο δίνουμε πάτημα στη βαρβαρότητα, που μισεί το σώμα, γιατί είναι κομμάτι της Ανθρωπότητας. Μισεί τη χαρά και την απόλαυση, ενώ είναι ανθρώπινες. 

Αυτό πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας και στο πνεύμα μας, αλλιώς θα δεχτούμε στο τέλος να καταδικάσουν ακόμα και τον άνθρωπο του Βιτρούβιου που ζωγράφισε ο Leonardo da Vinci, επειδή φαίνεται το πέος του ανδρός. Πόσα έργα θα αφήσουμε να καταστρέψουν, επειδή δεν λέμε τίποτα και ντρεπόμαστε να τα προστατέψουμε, ενώ λέμε ότι η ομορφιά θα σώσει τον κόσμο;

Εκείνοι που ήθελαν να ρίξουν
την πέτρα πάνω στη γυναίκα
είναι αυτοί που ενοχλούνται
από το γυμνό του Χριστού
πάνω στον Σταυρό
διότι η υποκρισία τους
είναι πιο ισχυρή
από την πίστη τους
που χρειάζεται τεμάχιση
για να σταθεί όρθια
ενώ το σώμα, το αίμα 
και το πνεύμα του Χριστού 
δεν γονατίζουν. Ν. Λυγερός

Christ nu de Benvenuto Cellini
Christ nu de Benvenuto Cellini (Μπενβενούτο Τσελίνι)

Eugène Delacroix, La Liberté guidant le peuple (Liberty Leading the People

Η Ελευθερία οδηγεί το Λαό (γαλλ. La liberté guidant le peuple) 
είναι πίνακας του Γάλλου ζωγράφου Ευγένιου Ντελακρουά 
εμπνευσμένο από την Ιουλιανή επανάσταση του 1830.

Ερωτική σκηνή από την βάση του Τέμπλου 
Λαξχμάνα στο Κχατζουράχο, Ινδία.
Παγκόσμιων κληρονομιών της ΟΥΝΕΣΚΟ.

The Three Graces by Antonio Canova. Οι τρεις χάριτες, 
άγαλμα από Μάρμαρο, Πέτρωμα του Αντόνιο Κανόβα 
Δημιουργία 1813–1816. Βρίσκεται στο Μουσείο του Λούβρου.

Το γυμνό κορμί του Vincent

Γιατί το έβαλες εκεί; 
Δεν υπήρχε χώρος αλλού; 
Δεν ήθελες; 
Εκτός αν το ήθελε εκείνο. 
Το γυμνό κορμί του Vincent 
δεν μπορούσε να σ’ αγκαλιάσει 
μόνο να δοθεί. Και δόθηκε. 
Σε σένα. Για πάντα. Ν. Λυγερός


Πληροφορίες ζωγραφικών πινάκων Σοφία Ντρέκου

Δείτε σχετικό:


34252) Το βάρβαρο μίσος του σώματος. Perfection 18 7 7/2017. 

Δεν υπάρχουν σχόλια: