Η συνάντησή μου με τον πιο έξυπνο Έλληνα (!) ήταν εμπειρία (Συνέντευξη + Βίντεο Κομψά Μαθηματικά Προβλήματα)


Επιμέλεια: Σοφία Ντρέκου

Ο Νίκος Λυγερός, ένας από τους 50 εξυπνότερους στον κόσμο, σε μια συνέντευξη για το Θεό, την ευτυχία, τα μαθηματικά. Ο Νίκος Λυγερός είναι Στρατηγικός Σύμβουλος και καθηγητής Γεωστρατηγικής.

Η συνάντησή μου με τον πιο έξυπνο Έλληνα (!) ήταν εμπειρία...
17/03/10 Pοδούλα Λουλουδάκη στη εφημερίδα της ΡΟΔΙΑΚΗΣ.

Σάββατο βράδυ στην αίθουσα του «Ακταίον» μια αίθουσα όπου συνωστίζονταν καθηγητές μαθηματικών και φυσικής, μαθητές γυμνασίων και λυκείων που διακρίθηκαν στα μαθηματικά και βραβεύονταν γι' αυτό από τη Μαθηματική Εταιρεία, άνθρωποι των γραμμάτων και των τεχνών που πήγαν για να ακούσουν (Σημ. Σ.Ν.: την διάλεξη «Κομψά Μαθηματικά Προβλήματα» βλέπε παρακάτω) το μεγάλο καλεσμένο της Μαθηματικής Εταιρείας: τον Νίκο Λυγερό, τον Έλληνα που κατέχει τον υψηλότερο δείκτη ευφυίας (IQ) στην κλίμακα Stanford - Binet της θεωρίας της αριθμητικής και της συνδυαστικής με 189 βαθμούς.

Ο Νίκος Λυγερός είναι Έλληνας μαθηματικός, συγγραφέας, ποιητής και ζωγράφος που κατέχει έναν από τους υψηλότερους δείκτες ευφυίας (IQ) στην κλίμακα Stanford-Binet, με 189 βαθμούς. Γεννήθηκε το 1968 στο Βόλο. (Δείτε ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΕΔΩ)

Δυόμιση ώρες στην αίθουσα αυτή όπου το κοινό παρακολουθούσε εκστασιασμένο τον ομιλητή, κάνοντας ερωτήσεις στη συνέχεια και ζητώντας απαντήσεις σε ερωτήματα σχετικά με τα μαθηματικά, το άπειρο, το σύμπαν, δυσκολεύτηκα να παρακολουθήσω.

Του το είπα όταν δέχτηκε να μου δώσει αυτή τη συνέντευξη. 
«Τουλάχιστον είσθε ειλικρινής» μου απάντησε.

Έχω το ίδιο όνομα με τη σύζυγό του, μου είπε.
  • «Είναι κι αυτή τόσο έξυπνη;» τον ρώτησα.
«Εκείνη είναι ένας φυσιολογικός άνθρωπος» μου απάντησε.

Γύρω μας συγκεντρώθηκαν μαθητές που ήταν φανερό ότι ήθελαν ν' ακούσουν κι άλλα από τον άνθρωπο που κάθεται δίπλα μου και αποδεδειγμένα είναι ένας από τους 50 πιο έξυπνους στον κόσμο!

Δέχτηκε να κρατάω σημειώσεις αντί να χρησιμοποιήσω κασετόφωνο. Δεκαπέντε λεπτά μετά, όταν η συνέντευξη ολοκληρώθηκε, δεν είχε απαντήσει σε δύο ερωτήσεις μου. Η μία αφορούσε τον έρωτα!
  • Ξεκινώντας την ομιλία σας και παρατηρώντας το ακροατήριο είπατε τη φράση «αναγκαστικά υπάρχουν ηλίθιοι εδώ μέσα». Τι εννοούσατε;
Ο ηλίθιος είναι αυτός που είναι έξυπνος χωρίς γνώσεις. Είναι η ιδέα του «αθώου» ενός τομέα. Υπονοώ ότι υπάρχει διαχωριστική γραμμή μεταξύ του ατόμου που είναι βλάκας και του ανθρώπου που δεν έχει γνώσεις αλλά μαθαίνει.
  • Σας άκουγα πριν να μιλάτε για μαθηματικά, για φυσική, για το άπειρο, το σύμπαν... Πώς τα χωράει όλα αυτά το μυαλό σας;
Με τη σκέψη. Η σκέψη παράγεται πάνω στη νοημοσύνη αλλά και μέσω του χρόνου της ανθρωπότητας. Δηλαδή χρησιμοποιεί τα δύο άκρα. Εγώ ως άνθρωπος και ως εγκέφαλος είμαι στοιχείο αυτής της ανθρωπότητας.
  • Πώς δεν μπερδεύεστε, δεν ξεχνάτε...
Ξεχνάω αυτό που θέλω.
  • Πότε καταλάβατε ότι «κάτι συμβαίνει μ' εσάς»;
Δεν συμβαίνει κάτι μ' εμένα, απλά η διαφορά κάνει τη διαφορά.
  • Πώς είσασταν μικρός;
Δεν ήμουν ποτέ παιδί. Γεννήθηκα γέρος. Συνδυάζεται με την πρώτη μου απάντηση αυτό.
  • Δεν υπήρξατε ποτέ ξέγνοιαστος;
Γιατί να είμαι ξέγνοιαστος; Ένας άνθρωπος μπορεί να είναι, γιατί να είναι ένα «τέρας»;
  • Ο Αϊνστάιν βαριόταν το σχολείο. Εσείς πως το βρίσκατε;
Σαν παιδική χαρά.
  • Οι μαθητές πιέζονται πολύ σήμερα, έχουν γίνει ρομποτάκια.
Είστε σίγουρη; Εγώ νομίζω ότι ο εγκέφαλος των παιδιών είναι πάρα πολύ αναπτυγμένος και αυτό που εσείς ονομάζετε πίεση είναι κοινωνικό φαινόμενο, δεν είναι γνωστικό αντικείμενο. Δηλαδή εσείς πιστεύετε ότι αυτή η διάλεξη απόψε δεν «πίεσε» το κοινό;
  • Το πίεσε. 
Τότε γιατί καθόταν; Μήπως είναι το ίδιο με τα παιδιά και το σχολείο;
  • Πως σας αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι;
Για να με αντιμετωπίσουν πρέπει να υπάρχει μέτωπο. Εγώ είμαι στο πλαίσιο του έργου, άρα υπάρχει συνεργασία.
  • Εσείς πως αντιμετωπίζετε τους ανθρώπους; Είστε «κουμπωμένος»; 
Ένα ανοιχτό βιβλίο τρομάζει τον αναγνώστη; Εγώ νομίζω ότι το χαίρεται που υπάρχουν άνθρωποι που το διαβάζουν. Στο κάτω - κάτω έχετε δει βιβλίο με κουμπιά;
  • Με τέτοιο δείκτη ευφυίας θα ξέρετε τι θα πει κάποιος πριν το πει... 
Όχι, γιατί να το ξέρω; Εγώ έξυπνος είμαι μόνο, όχι Μαντείο των Δελφών.
  • Πιστεύετε στο Θεό;
Βεβαίως.

Είναι αυτός ο γέρος με τη μακριά γενειάδα που μας κοιτάει από ψηλά;
Ο Θεός είναι η σκέψη της ανθρωπότητας.
  • Και το σύμπαν τι είναι;
Για ποιό σύμπαν μιλάτε; Αναφέρεστε στο δικό μας σύμπαν; Δεν είναι το μοναδικό.
  • Πιστεύετε ότι η πορεία του ανθρώπου είναι προδιαγεγραμμένη;
Όχι προδιαγεγραμμένη. Τη γράφει ο ίδιος αλλά γράφεται στο πλαίσιο της ανθρωπότητας. Το γράφουμε το πεπρωμένο μας.
  • Και οι συμπτώσεις τι είναι;
Άγνοια δεδομένων. Ή αν θέλετε πιο καλά, μη συνειδητοποιημένη συνείδηση.
  • Υπάρχουν ευτυχισμένοι έξυπνοι άνθρωποι;
Δεν πιστεύω στην ευτυχία, διότι αν πίστευα στην ευτυχία, θα πίστευα και στην τύχη.
  • Σε τι πιστεύετε λοιπόν;
Στην ανάγκη.
  • Πώς περνάει η μέρα σας;
Αποκλειστικά με σκέψη, αλλιώς δεν περνάει, χάνεται.
  • Με όλη αυτή τη λογική, το συναίσθημα χωράει στη ζωή σας;
Εσείς υπονοείτε ότι υπάρχει διαφορά;
  • Δεν υπάρχει;
Για μένα το συναίσθημα είναι ένα κράμα σκέψεων. Ένα χαρακτηριστικό των προικισμένων παιδιών δεν είναι ότι είναι υπερευαίσθητα; Πώς είναι υπερευαίσθητα όταν δεν έχουν συναίσθημα;
  • Λάθη έχετε κάνει;
Ναι, το λάθος είναι ο πιο σύντομος τρόπος να αλλάξεις μέθοδο.
  • Τελικά όλα είναι μαθηματικά;
Ο Γαλιλαίος έχει απαντήσει ήδη. Το βιβλίο της φύσης είναι γραμμένο με μαθηματικά.
  • Πού καταλήξατε με τις γυναίκες; Είναι άβυσσος η ψυχή τους, όπως λένε;
Βεβαίως, γι' αυτό έχουν ενδιαφέρον. Μια γυναίκα είναι ολόκληρο σύμπαν και δεν είναι το δικό μου, εγώ ανήκω στο δικό της.
  • Ποιά μουσική προτιμάτε;
Την καλή.
  • Μετά το θάνατο, τί;
Εγώ ασχολούμαι ήδη με τη ζωή που υπάρχει πριν το θάνατο. Ο θάνατος είναι η αρχή. Αυτός που δεν ξέρει ότι είναι θνητός δεν παράγει έργο.
  • Έχετε πάντα πολλούς ανθρώπους γύρω σας. Αισθάνεστε ποτέ μόνος;
Είμαι πάντα μόνος ακόμα κι όταν όλοι είναι εδώ. Απλώς εγώ το ξέρω. Για μένα η φιλία είναι η μοιρασιά της μοναξιάς.
  • Σας ευχαριστώ. Ήταν απλές οι ερωτήσεις μου;
Και τα απλά μου αρέσουν, αρκεί να μην είναι απλοϊκά.



Εμφάνιση αναρτήσεων με Συνεντεύξεις ΕΔΩ

ΒΙΝΤΕΟ: ΝΙΚΟΣ ΛΥΓΕΡΟΣ Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΠΟΥ ΔΙΑΘΕΤΕΙ ΔΕΙΚΤΗ IQ 189. «ΚΟΜΨΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ» ΣΤΟ ΑΚΤΑΙΟΝ ΣΑΒΒΑΤΟ 13 ΜΑΡΤΙΟΥ 2010 ΣΤΙΣ 18.00. Ο Νίκος Λυγερός (Nik Lygeros) είναι Έλληνας μαθηματικός, συγγραφέας, ποιητής και ζωγράφος που κατέχει έναν από τους υψηλότερους δείκτες ευφυΐας (IQ) στην κλίμακα Stanford-Binet, με 189 βαθμούς...


Νίκος Λυγερός - "Κομψά Μαθηματικά Προβλήματα" | 13 Μαρτίου 2010 | Ρόδος. Εισηγητής: Νίκος Λυγερός. Θέμα: Κομψά Μαθηματικά Προβλήματα. Οργάνωση: Ελληνική Μαθηματική Εταιρία Παράρτημα Δωδεκανήσου






INTERVIEWS N. Lygeros / Ν. Λυγερό 20002001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007200820092010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017
  • Εμφάνιση αναρτήσεων με Συνεντεύξεις ΕΔΩ