Κείμενα Νίκος Λυγερός,
Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου
Ν. Λυγερός: Επιστολές,
Αν συνειδητοποιήσουμε ότι τα τέσσερα Ευαγγέλια του Ματθαίου, του Μάρκου του Λουκά και του Ιωάννη αλλά και οι πράξεις των Αποστόλων γράφτηκαν μετά τις Επιστολές του Παύλου και ειδικά αυτές προς Θεσσαλονικείς η πρώτη, προς Φιλιππήσιους, προς Κορίνθιους πρώτη και δεύτερη, προς Γαλάτας, προς Ρωμαίους και προς Φιλήμονα για τις οποίες όλοι οι ερευνητές συμφωνούν ότι είναι του Αποστόλου Παύλου, τότε το υπόβαθρο των επομένων κειμένων που βρίσκονται στην αρχή της Καινής Διαθήκης είναι ακόμα πιο κατανοητό σε σχέση με μια γραμμική ανάγνωση που δεν ακολουθεί τη χρονολογική σειρά.
Αν υπολογίσουμε επίσης ότι οι Επιστολές αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος της Καινής Διαθήκης σε σχέση με τα άλλα, τότε γίνεται πιο εμφανής η συνέργεια που υπάρχει μεταξύ των κειμένων και είναι δυνατόν να εντοπιστούν στοιχεία πολυκυκλικότητας, αφού ο Απόστολος Παύλος γράφει τις Επιστολές γνωρίζοντας προφορικά τα γεγονότα που θα καταγράψουν οι Ευαγγελιστές μετά από το έργο του.
Έτσι βλέπουμε τη δημιουργία ενός δεσμού δηλαδή μιας διαχρονικής σχέσης μεταξύ των κειμένων που είναι πιο βαθιά από μια απλή ακολουθία κειμένων.
• Διάλεξη του Ν. Λυγερού με θέμα: "Η δομική αξία των Ευαγγελίων". Αίθουσα ΠOΛ.I.Σ. Εθνικής Αντίστασης 68, Κατερίνη. Σάββατο 15 Ιουνίου 2019, ώρα: 17.00 - Αφίσα
• Masterclass: "Ο Λόγος και τα Ευαγγέλια". Serendipity
Αφίσα Λάρνακα. Σάββατο 21 Ιουλίου 2018,
ώρα: 16.00 - 19.00 - www.youtube.com
Αφίσα Λάρνακα. Σάββατο 21 Ιουλίου 2018,
ώρα: 16.00 - 19.00 - www.youtube.com
Μετά την ανάγνωση - Ν. Λυγερός
Εκείνη την εποχή όλοι έψαχναν για τις πηγές.
Ακόμα και για τα Ευαγγέλια.
Οι μεταφράσεις δεν επαρκούσαν.
Είχαν γίνει μιά παράδοση.
Δίχως αληθινό υπόβαθρο.
Κι ο καθένας προσπαθούσε να βρει.
Η αλήθεια ήθελε το γνήσιο.
Για να αγγίξει το βάθος η πίστη.
Και το γνήσιο ήθελε τις γλώσσες.
Τις ιερές.
Δεν τις γνώριζε όμως.
Και περίμενε χρόνια.
Έβλεπε τις εικόνες.
Μόνο που δεν αντιπροσώπευαν χίλιες λέξεις.
Οι πηγές ήταν για τα θεμέλια.
Και μόνο τα θεμέλια τον αφορούσαν.
Έβλεπε την θρησκεία με τρόπο διαφορετικό.
Διότι εξερευνούσε την ουσία.
Μετά την ανάγνωση ήταν η αρχή.
Με ποιόν να μιλήσει όμως;
Και γιατί;
Αφού δεν διάβαζαν καν γι' αυτό που πίστευαν.
Μόνο που η σκέψη δεν σταματούσε.
Το ίδιο και η καταγραφή.
Τα φωτεινά τετράδια ήταν η ιστορία.
Γιατί δεν ήταν ιστορικός.
Μόνο δημιουργός ιστορίας.
Κι αν δεν το καταλάβαιναν οι σχολιαστές
είναι γιατί ήταν σχολαστικοί.
Άνευ ουσίας.
Γεμάτοι δόγματα.
Πηγή: Ν. Λυγερός Λόγοι Σοφίας
Κείμενα: Opus of N. Lygeros
Δείτε ακόμη:
- Ν. Λυγερός: Διάβασε τα Ευαγγέλια δίχως άλλη καθυστέρηση
- Ν. Λυγερός: Τα Ευαγγέλια είναι η πρώτη συνέχεια
- Ν. Λυγερός: Ο Απόστολος Παύλος, ο πολιτισμός και η διαχείριση κρίσεων (βίντεο)
- Διάβασε το κεφάλαιο 26 - H απολογία του Παύλου μπροστά στον Aγρίππα - Αφού διάβασες - Διάλεξη του Ν. Λυγερού με θέμα: «Ο Απόστολος Παύλος ως συνεχιστής του Έργου Του».
- Ν. Λυγερός: Ο Χριστός δεν είναι Σημαντικός μόνο για τους Χριστιανούς
- Ν. Λυγερός: Τα τέσσερα στοιχεία της εκκλησιάς τα είδαμε με τα ευαγγέλια
- Ν. Λυγερός: Εδώ είμαστε και πάλι μετά από τόσους αιώνες...
- Ν. Λυγερός: Η νέα Αποκάλυψη όταν άνοιξε το μοναστήρι προς τα Ιεροσόλυμα (Βίντεο: Οδοιπορικό στην Αγία γη)
- Ν. Λυγερός: Ο αληθινός φίλος: Το σπίτι του φίλου μου και Πώς να γίνουμε καλοί Χριστιανοί και καλοί μαθητές
- Ν. Λυγερός: Μέσα στο ιερό και στις πύλες του ιερού η τελευταία Ελληνίδα της Κερύνειας
- Ν. Λυγερός: Κι ο παπάς μετακινείται... Στο σπίτι του Θεού... Η δύναμη του παπά - Ο παπάς δεν κάνει μόνο την προσευχή για τους άλλους
- H Αγία Τριάδα του Roublev - Ν. Λυγερός (La Trinité de Roublev - N. Lygeros)