Τα μαθηματικά μας επιτρέπουν
να μην έχουμε περαιτέρω συζητήσεις
με άσχετους που έχουν πάντα μια γνώμη για όλα
ενώ δεν υπάρχει καμιά γνώση
που να υποστηρίζει το παραμικρό επιχείρημα
αφού το υπόβαθρο είναι tabula rasa
που θεωρεί ότι η αλυσίδα Markov
λύνει όλα τα προβλήματα
αφού δεν γνωρίζει ούτε τη λέξη του Kolakoski
ούτε την ακολουθία του Hofstadter.
Όταν τα Μαθηματικά συναντούν την Ποίηση
• Διάλεξη του Νίκου Λυγερού με θέμα: "Ποίηση Μαθηματικών και Μαθηματικά Ποίησης". 10ο Δημοτικό Σχολείο. Χανιά, 23/03/2017
Στο 10o Δημοτικό Σχολείο Χανίων γιορτάσαμε την ποίηση με μια εκδήλωση πολύ πρωτοποριακή. Καλεσμένος μας ο κ. Νίκος Λυγερός (βιογραφικό), ένας Έλληνας πολυπράγμωνας, ερευνητής, γνωστός στο ευρύτερο κοινό για τον ιδιαίτερα υψηλό δείκτη νοημοσύνης του. Το θέμα που διαπραγματευτήκαμε με τους μαθητές μας στο Αμφιθέατρο του ΤΕΙ Χανίων την Πέμπτη 23/3/17 από 10.00μ.μ έως 12.00μμ. ήταν: «Η ΠΟΙΗΣΗ των μαθηματικών ...τα μαθηματικά της ΠΟΙΗΣΗΣ». Καλεσμένοι στην εκδήλωση οι μαθητές -τριες της Β' τάξης του 7ου Γυμνασίου Χανίων με τους καθηγητές τους. Δείτε την ομιλία:
*Κλικ στην εικόνα ή τον σύνδεσμο για να δείτε το Video.
Σοφία Ντρέκου / Νίκος Λυγερός Λόγοι
16331) Ο χαμένος ποιητής. (ποίημα). Perfection 15 7 7/2014.
Δείτε σχετικά:
- Ν. Λυγερός: Φιλοσοφία και μαθηματικά (Διάλογος κ Βίντεο)
- Διάλεξη του Ν. Λυγερού με θέμα: «Αν θες να πας ψηλά, φτιάξε πρώτα φτερά»
- Βίντεο: «Γιατί διαβάζουμε ποίηση - Robin Williams» Απόσπασμα από την ταινία «Ο Κύκλος των Χαμένων Ποιητών» (Dead Poets Society) παραγωγής 1989, σε σκηνοθεσία Πίτερ Γουίαρ και σε σενάριο του Τομ Σούλμαν. Η ταινία διαδραματίζεται στην αριστοκρατική και συντηρητική Ακαδημία Γουέλτον στο Βερμόντ το 1959 και αφηγείται την ιστορία ενός καθηγητή που εμπνέει τους μαθητές του διδάσκοντάς τους ποίηση.
Συνομιλίες:
Σοφία Ντρέκου προς Ιφιγένεια γεωργιάδου 2 Δεκεμβρίου 2014
Ιφιγένεια, μόλις το έλαβα και στο αφιερώνω.
Ν. Λυγερός: «Τα μαθηματικά μας επιτρέπουν
να μην έχουμε περαιτέρω συζητήσεις
με άσχετους που έχουν πάντα μια γνώμη για όλα
ενώ δεν υπάρχει καμιά γνώση
που να υποστηρίζει το παραμικρό επιχείρημα
αφού το υπόβαθρο είναι tabula rasa
που θεωρεί ότι η αλυσίδα Markov
λύνει όλα τα προβλήματα
αφού δεν γνωρίζει ούτε τη λέξη του Kolakoski
ούτε την ακολουθία του Hofstadter.»
(Sotirios Laliotis) υιος ασσωτος: Θα έλεγα ότι μέσα από την ιδιαιτερότητα του που είναι αναγνωρίσιμη, χάνει όταν βάζει διαχωριστικές γραμμές. Για να μην ξεχνιόμαστε πρώτα γίνεσαι φιλόσοφος και μετά όλα τα άλλα. Την περίοδο του διαφωτισμού ο Ζαν λε Ρον Ντ'Αλαμπέρ πριν τους μιγαδικούς αριθμούς ήταν εγκυκλοπαιδιστής, ουμανιστής και φιλόσοφος. Ο Πυθαγόρας έγινε νηπτικός, παροτρύνοντας και τους ακολούθους του,δηλαδή πρώτα παρατηρητής και μετά όλα τα άλλα. Τα άλλα που του βγήκαν, ψάχνοντας τα μέσα του, με κυρίαρχο το συναίσθημα της αγάπης για τον άνθρωπο. Γιατί ποιο το νόημα των δοσιμάτων όταν δεν έχεις αποδέκτη, αποδέκτη που κατανοεί τις ανάγκες του, αλλά και τις δικές σου παροτρύνσεις. 3 χρόνια
(Sotirios Laliotis) υιος ασσωτος: Την σιγουριά του αξιόπιστου θα στη δώσει το πείραμα. Εν πάση περιπτώσει πρώτα έχουμε τον ήχο, την άρθρωση και μετά τον κώδικα. 3 χρόνια
Σοφία Ντρέκου προς Ιφιγένεια γεωργιάδου 2 Δεκεμβρίου 2014
Ιφιγένεια, μόλις το έλαβα και στο αφιερώνω.
Ν. Λυγερός: «Τα μαθηματικά μας επιτρέπουν
να μην έχουμε περαιτέρω συζητήσεις
με άσχετους που έχουν πάντα μια γνώμη για όλα
ενώ δεν υπάρχει καμιά γνώση
που να υποστηρίζει το παραμικρό επιχείρημα
αφού το υπόβαθρο είναι tabula rasa
που θεωρεί ότι η αλυσίδα Markov
λύνει όλα τα προβλήματα
αφού δεν γνωρίζει ούτε τη λέξη του Kolakoski
ούτε την ακολουθία του Hofstadter.»
ιφιγένεια γεωργιάδου: Sophia ο ΝΙΚΟΣ ΛΥΓΕΡΟΣ αγαπημένος... θαυμαστός ...μοναχικός περιπατητής... των ακραίων περασμάτων της συμβατικής λογικής... στην περιθωριακή αναζήτηση της ανατροπής... κυκλοφορεί ανασυνταγμένος ...στο όραμα μιας μαχητικής υπεροχής ...στην ανθρωπότητα ...του Σύμπαντος Κόσμου ολόψυχα δοσμένος !!!!! 3 χρόνια
ιφιγένεια γεωργιάδου: Η αλυσίδα Μαρκόφ (ή Μαρκοβιανή Αλυσιδα), που πήρε το όνομα της από τον Αντρέι Μαρκόφ, είναι ένα μαθηματικό σύστημα που μεταβάλλεται από μια κατάσταση σε μια άλλη, ανάμεσα σε ένα πεπερασμένο αριθμό καταστάσεων. Είναι μια τυχαία διαδικασία που δε διατηρεί μνήμη για τις προηγούμενες μεταβολές: Η επόμενη κατάσταση εξαρτάται μόνο από την τωρινή κατάσταση και σε καμιά περίπτωση από αυτές που προηγήθηκαν. Αυτό το συγκεκριμένο είδος "αμνησίας" ονομάζεται μαρκοβιανή ιδιότητα. Οι Μαρκοβιανές Αλυσίδες έχουν πολλές εφαρμογές ως στατιστικά μοντέλα καθημερινών διαδικασιών. 3 χρόνια
(Sotirios Laliotis) υιος ασσωτος: Δεν είναι ακριβώς έτσι... Όταν ο άνθρωπος ζυμωμένος με τις ανάγκες του και με την δική του παρέμβαση στα της ζωής, γίνεται κοινωνός όλων των δρώμενων... Και πάντα ζητά την λύση....Που πολλές φορές έχει αφαιρέσεις αλλά και προσωπικές προσεγγίσεις τέτοιες, όπου αυτές να δίνουν το δικαίωμα για να λύσεις, που μαθαίνοντας τες, τρίβουμε τα μάτια μας.Αυτό συμβαίνει γιατί ο άνθρωπος που ξέρει τι του φταίει δεν του χρειάζονται τα μαθηματικά, χρειάζεται να πετάξει από πάνω του αυτόν που δήθεν τον στέλνει στην αλήθεια, ενώ στην ουσία τον στέλνει στα σκλαβοπάζαρα. Δεν είναι ο Σωκράτης που έβαλε τον Μένων να δώσει την λύση, αλλά ο ίδιος ο Μένων, λόγω της δουλείας του, ήθελε απόδειξη, ότι η δουλεία ήταν εφεύρημα, και όχι μέσον για καθυπόταξη. Ώδε Σπάρτακο και Λεωνίδα και χορεία άλλων. Σαφώς και τα μαθηματικά παίζουν τον ρόλο τους. όμως το κυρίαρχο είναι το αίτιο και η αναγκαιότητα. Όρα Χανουμάν, όρα μαγκαβάτ, γκιτάν. Τα τελευταία ίσως να μην τα γράφω σωστά. Αλλά ξέρεις πρέπει να ξέρεις. 3 χρόνια
ιφιγένεια γεωργιάδου: (Sotirios Laliotis) υιος ασσωτος, τα μαθηματικά είναι τεχνικές και κώδικες.... για την επίλυση πολυπλοκοτήτων υψηλής διασυνδεσιμότητας ...με πολυπαραγοντικά πλέγματα και συνθήκες επηρεασμών... κάποιοι από εμάς έχουν το ταλέντο να χειρίζονται ...τέτοιες διανοητικές ιδιαιτερότητες που βοηθούν στην εξαγωγή έγκυρων και εμπεριστατωμένων συμπερασμάτων... σε ένα πλέγμα κοινωνικών και πρακτικών προβλημάτων... νομίζω ότι ο κ.Λυγερός κυρίως εστιάζει σε αυτό το σημείο τον συλλογισμό του... 3 χρόνια
ιφιγένεια γεωργιάδου: Η αλυσίδα Μαρκόφ (ή Μαρκοβιανή Αλυσιδα), που πήρε το όνομα της από τον Αντρέι Μαρκόφ, είναι ένα μαθηματικό σύστημα που μεταβάλλεται από μια κατάσταση σε μια άλλη, ανάμεσα σε ένα πεπερασμένο αριθμό καταστάσεων. Είναι μια τυχαία διαδικασία που δε διατηρεί μνήμη για τις προηγούμενες μεταβολές: Η επόμενη κατάσταση εξαρτάται μόνο από την τωρινή κατάσταση και σε καμιά περίπτωση από αυτές που προηγήθηκαν. Αυτό το συγκεκριμένο είδος "αμνησίας" ονομάζεται μαρκοβιανή ιδιότητα. Οι Μαρκοβιανές Αλυσίδες έχουν πολλές εφαρμογές ως στατιστικά μοντέλα καθημερινών διαδικασιών. 3 χρόνια
(Sotirios Laliotis) υιος ασσωτος: Δεν είναι ακριβώς έτσι... Όταν ο άνθρωπος ζυμωμένος με τις ανάγκες του και με την δική του παρέμβαση στα της ζωής, γίνεται κοινωνός όλων των δρώμενων... Και πάντα ζητά την λύση....Που πολλές φορές έχει αφαιρέσεις αλλά και προσωπικές προσεγγίσεις τέτοιες, όπου αυτές να δίνουν το δικαίωμα για να λύσεις, που μαθαίνοντας τες, τρίβουμε τα μάτια μας.Αυτό συμβαίνει γιατί ο άνθρωπος που ξέρει τι του φταίει δεν του χρειάζονται τα μαθηματικά, χρειάζεται να πετάξει από πάνω του αυτόν που δήθεν τον στέλνει στην αλήθεια, ενώ στην ουσία τον στέλνει στα σκλαβοπάζαρα. Δεν είναι ο Σωκράτης που έβαλε τον Μένων να δώσει την λύση, αλλά ο ίδιος ο Μένων, λόγω της δουλείας του, ήθελε απόδειξη, ότι η δουλεία ήταν εφεύρημα, και όχι μέσον για καθυπόταξη. Ώδε Σπάρτακο και Λεωνίδα και χορεία άλλων. Σαφώς και τα μαθηματικά παίζουν τον ρόλο τους. όμως το κυρίαρχο είναι το αίτιο και η αναγκαιότητα. Όρα Χανουμάν, όρα μαγκαβάτ, γκιτάν. Τα τελευταία ίσως να μην τα γράφω σωστά. Αλλά ξέρεις πρέπει να ξέρεις. 3 χρόνια
ιφιγένεια γεωργιάδου: (Sotirios Laliotis) υιος ασσωτος, τα μαθηματικά είναι τεχνικές και κώδικες.... για την επίλυση πολυπλοκοτήτων υψηλής διασυνδεσιμότητας ...με πολυπαραγοντικά πλέγματα και συνθήκες επηρεασμών... κάποιοι από εμάς έχουν το ταλέντο να χειρίζονται ...τέτοιες διανοητικές ιδιαιτερότητες που βοηθούν στην εξαγωγή έγκυρων και εμπεριστατωμένων συμπερασμάτων... σε ένα πλέγμα κοινωνικών και πρακτικών προβλημάτων... νομίζω ότι ο κ.Λυγερός κυρίως εστιάζει σε αυτό το σημείο τον συλλογισμό του... 3 χρόνια
(Sotirios Laliotis) υιος ασσωτος: Θα έλεγα ότι μέσα από την ιδιαιτερότητα του που είναι αναγνωρίσιμη, χάνει όταν βάζει διαχωριστικές γραμμές. Για να μην ξεχνιόμαστε πρώτα γίνεσαι φιλόσοφος και μετά όλα τα άλλα. Την περίοδο του διαφωτισμού ο Ζαν λε Ρον Ντ'Αλαμπέρ πριν τους μιγαδικούς αριθμούς ήταν εγκυκλοπαιδιστής, ουμανιστής και φιλόσοφος. Ο Πυθαγόρας έγινε νηπτικός, παροτρύνοντας και τους ακολούθους του,δηλαδή πρώτα παρατηρητής και μετά όλα τα άλλα. Τα άλλα που του βγήκαν, ψάχνοντας τα μέσα του, με κυρίαρχο το συναίσθημα της αγάπης για τον άνθρωπο. Γιατί ποιο το νόημα των δοσιμάτων όταν δεν έχεις αποδέκτη, αποδέκτη που κατανοεί τις ανάγκες του, αλλά και τις δικές σου παροτρύνσεις. 3 χρόνια
(Sotirios Laliotis) υιος ασσωτος: Την σιγουριά του αξιόπιστου θα στη δώσει το πείραμα. Εν πάση περιπτώσει πρώτα έχουμε τον ήχο, την άρθρωση και μετά τον κώδικα. 3 χρόνια