Το Δώρο της Ανθρωπότητας και του Χρόνου είναι ο Ελληνισμός - Ν. Λυγερός


Δώρο Ανθρωπότητας είναι ο Ελληνισμός και γι’ αυτό είναι διαχρονικός. Δεν φοβάται τους ραγιάδες και τους προδότες, διότι πάντα επέζησε από αυτούς από την αρχή.

Κι αν μερικοί πλανώνται και δεν πιστεύουν πια σε αυτόν, είναι μόνο και μόνο γιατί δεν κοιτάζουν την ζωή και την αξία της, αλλά την καθημερινότητα και την τιμή της. Ενώ ο Ελληνισμός δεν είναι φτιαγμένος για την κοινωνία της λήθης και της αδιαφορίας. Μελετά μόνο το μέλλον μέσω του παρελθόντος, διότι είναι μια μνήμη μέλλοντος που δεν εξετάζει καν το παρόν. Διασχίζει τον χρόνο για να δώσει κουράγιο σε όλους τους λαούς που είναι ελεύθεροι και πολιορκημένοι.

Ο Ελληνισμός δεν αφοσιώνεται μόνο στους δικούς μας, είναι εξωστρεφής και παίρνει θέση ενάντια στη βαρβαρότητα όπου και να βρίσκεται, όποιος και να καταπατά. Με αυτόν τον τρόπο γέννησε τον ανθρωπισμό μέσω του αλτρουϊσμού. 

Διότι ο Ελληνισμός με την ιερή έννοια της φιλοξενίας και όχι της ξενοφοβίας ήταν ο πρώτος που επινόησε ότι, εμείς είμαστε οι άλλοι άλλοι και διαχώρισε τις θέσεις του με τους ρατσιστές που νομίζουν ότι είναι κάτι παραπάνω, ενώ δεν είναι παρά το αποτέλεσμα μιας κοινωνικής σαβούρας που λερώνει ακόμα και τις ψυχές. 

Ο Ελληνισμός δεν στέκεται σε αυτές τις λεπτομέρειες και προσπαθεί για όλους, διότι ο στόχος του είναι η εξέλιξη της Ανθρωπότητας και όχι ενός μεριδίου αυτής, γιατί ξέρει ότι δεν θα είχε νόημα. 

Γι’ αυτόν το λόγο ο Ελληνισμός ανήκει στις σπάνιες έννοιες που σέβεται όλη η Ανθρωπότητα. Λειτουργεί ως αντιπρόσωπός της σε κάθε μάχη, διότι είναι η αντεπίθεσή της ενάντια στα εγκλήματα και τις γενοκτονίες. 

Είναι ένα ηθικό παράδειγμα προς μίμηση για όλους τους λαούς, που αντιστέκονται στα συστήματα που καταπατούν τους ανθρώπους. Κι αν δεν υπήρχε, θα έπρεπε να θυσιαστεί κάποιος άλλος λαός για να προσφέρει αυτό το δώρο στην Ανθρωπότητα, αλλιώς θα άλλαζε η ουσία της, η ανθρώπινη.

Βιβλιοπαρουσίαση: "Δώρο Ανθρωπότητας, Ελληνισμός". Μπουάτ “Η Αχάριστη”, Έκτορος 40, Λευκωσία. Παρασκευή 17 Μαΐου 2013, ώρα: 18.30. ΑφίσαVideo - (απομαγνητοφώνηση Κείμενο)



Ν. Λυγερός October 3, 2013

Ένας διαφορετικός τρόπος να προσεγγίσουμε τον Ελληνισμό από την απλή περιγραφή σε ιστορικό πλαίσιο, είναι να δώσουμε έμφαση στον διαχρονικό του χαρακτήρα. Αν αναρωτηθούμε σε φιλοσοφικό επίπεδο, ποιες είναι οι επιπτώσεις αυτής της ιδιότητας, τότε μπορούμε ν’ ανακαλύψουμε μέσω της οντολογίας, μία τελεολογία. Ας υπενθυμίσουμε την κλασική κατηγοριοποίηση της στρατηγικής συμπεριφοράς: τακτική, επιχειρησιακό, στρατηγική, υψηλή στρατηγική. Κι ας την συμπληρώσουμε με τις έννοιες της διαχρονικής στρατηγικής και της στρατηγικής της Ανθρωπότητας. 

Η υψηλή στρατηγική ακόμα και αν παρουσιάζεται ως το υψηλότερο επίπεδο, δεν είναι απαραίτητα διαχρονική. Ενώ η διαχρονική στρατηγική είναι αναγκαία υψηλή. Με αυτόν τον τρόπο αντιλαμβανόμαστε ότι υπάρχει ένα πλαίσιο για να εντάξουμε τον Ελληνισμό μέσω της τοποστρατηγικής κι όχι πια της γεωστρατηγικής αφού η έννοια της απόστασης δεν επαρκεί για να τον χαρακτηρίσει και η έννοια της σχέσης είναι ικανή. 

Δεν εξετάζουμε λοιπόν τον Ελληνισμό μέσω της γεωμετρικής επαφής αλλά της τοπολογικής σχέσης. Αν εμπλουτίσουμε την τελευταία μέσω της χρονικής προσέγγισης, τότε η τοπολογική σχέση απελευθερώνεται από το χωρικό πεδίο και λειτουργεί μέσα στο χωροχρονικό πεδίο δράσης. Με αυτά τα νοητικά σχήματα έχουμε αρκετά εργαλεία για να εξετάσουμε πιο αποτελεσματικά τον Ελληνισμό. Αν επίσης υπενθυμίσουμε πόσο μεγάλη σημασία δίνει στους νεκρούς, πόσο σκέφτεται τη συνέχεια, πόσο προετοιμάζεται για την αντεπίθεση, πόσο πιστεύει στην θυσία και την αντίσταση, τότε είμαστε έτοιμοι για το επόμενο βήμα αφού o Ελληνισμός έχει τα απαραίτητα κριτήρια της διαχρονικής στρατηγικής. 

Στο επίπεδο της Ανθρωπότητας, το μόνο που είναι αρνητικό είναι τα εγκλήματα κατά της Ανθρωπότητας όπως είναι οι γενοκτονίες. Αν σκεφτούμε ότι αυτές προκαλούνται από τις κοινωνίες της βαρβαρότητας τότε μπορούμε να θέσουμε ότι εχθρός της Ανθρωπότητας είναι η βαρβαρότητα. Και ο Ελληνισμός πάντα αντιστέκεται σε αυτή γιατί είναι δίκαιος και προστατεύει τους αθώους. Έτσι ο Ελληνισμός μπορεί να ερμηνευτεί ως ένα δώρο του Χρόνου στην Ανθρωπότητα για να ζήσει ελεύθερη λόγω της στρατηγικής της. Με άλλα λόγια, ο Ελληνισμός ως δώρο του Χρόνου, είναι η στρατηγική της Ανθρωπότητας.


Ν. Λυγερός March 3, 2019

Το γλυκό φως σε γέμισε
γιατί ένιωσες μέσα σου
ότι ο Ελληνισμός
είναι δώρο του Χρόνου
στην Ανθρωπότητα
αλλά μην ξεχνάς
την Αγάπη της Ανθρωπότητας
που ξεχειλίζει
πάνω στην ψυχή σου
για να ζήσει ελεύθερη
όποιος και να σε πολιορκεί
σε όποιο καθεστώς
και να ζεις
έτσι συνέχισε
την πορεία σου
και να ξέρεις
ότι θα είμαστε
πάντα στο πλευρό σου
όσο ακολουθείς
τις διαχρονικές αξίες
της ιστορίας μας.


Μόνο όταν πηγαίνεις στο εξωτερικό, μπορείς να αντιληφθείς όχι μόνο τη φύση αλλά και τη λειτουργία του Ελληνισμού. Έχει πάντα ως πυρήνα την πατρίδα, αλλά το σημείο αναφοράς είναι η Ανθρωπότητα. Με αυτήν την έννοια είναι δώρο του Χρόνου. Η εξωστρέφεια του Ελληνισμού είναι στη φύση του και αυτή απαιτεί να λειτουργεί ως δίκτυο. Βέβαια είναι επίσης ικανός να κάνει ανασυγκρότηση, όταν βλέπει ότι κινδυνεύει ο πυρήνας είτε από εξωτερικές είτε εσωτερικές επιθέσεις, πράγμα που σημαίνει ότι θέλει να διατηρήσει την ανθεκτικότητά του.

Τον Ελληνισμό τον έχουμε δει σε δράση με τη Φιλική Εταιρεία για την Εθνική Επανάσταση, αλλά και σε άλλες κρίσιμες περιπτώσεις. Όμως είναι θεμελιακή η σχέση του με την Ανθρωπότητα και το κύριο του έργο την αφορά γιατί κάθε ανακάλυψή του ή καινοτομία του δεν έχει περιορισμένο πλαίσιο. Αυτή η λειτουργία του είναι ξεκάθαρη στον χώρο των επιστημών και στην Ελλάδα φαίνεται από την έκφραση: οι Έλληνες διαπρέπουν στο εξωτερικό.

Ο τοπικός εχθρός του Ελληνισμού είναι ο ελλαδισμός και ο ολικός η βαρβαρότητα. Αυτή η διπλή ιδιότητα εξηγεί και την ταυτόχρονη δράση σε αυτά τα επίπεδα ακόμα κι αν δεν είναι τόσο κατανοητό από πολλούς Έλληνες. Ο Ελληνισμός δεν βασίζεται στους κατοίκους, αλλά στους παραγωγούς έργου, επειδή μόνο αυτοί αλλάζουν τα δεδομένα σε επίπεδο Ανθρωπότητας, η οποία είναι η αγάπη του.


Ν. Λυγερός June 27, 2019

Αν ο Ελληνισμός ήταν κόμμα, όλοι οι Έλληνες θα ήταν κομματικοί. Αν ο Ελληνισμός ήταν πολιτική, όλοι οι Έλληνες θα ήταν πολιτικοί. Εμείς όμως είμαστε του Ελληνισμού επειδή είναι δώρο του Χρόνου για την Ανθρωπότητα. 

Δεν μπορούμε να είμαστε ακροδεξιοί ούτε σταλινικοί, διότι πολύ απλά πρόκειται για αρχές χωρίς αξίες. Δεν είμαστε της Μακεδονίας λόγω τοπικισμού αλλά λόγω ιστορίας. Προστατεύουμε την ιστορία επειδή είμαστε της συνέχειας. Ενώ οι ακροδεξιοί και οι σταλινικοί ήθελαν να σβήσουν την ιστορία και να την γράψουν με τον δικό τους τρόπο χωρίς παρελθόν. 

Ο αγώνας θα δικαιωθεί επειδή βασίζεται πάνω στην ιστορία για να δημιουργήσει το μέλλον. Η προπαγάνδα στο τέλος θα προσπαθήσει να μας πείσει ότι ο Ελληνισμός είναι ακροδεξιός ή σταλινικός ανάλογα με τα θέλω της. Αλλά εμείς θα είμαστε εδώ ακόμα και μετά γιατί δεν φοβόμαστε τους φανατικούς του κενού. 

Ο Ελληνισμός δεν είναι κόμμα, επειδή λειτουργεί ως Δίκαιος που προστατεύει τους Αθώους από τις επιθέσεις της βαρβαρότητας. Αλλιώς δεν θα ήμασταν μαζί του στον αγώνα για την ελευθερία της Ανθρωπότητας.



Δείτε επίσης:





Συνέντευξη: O Ελληνισμός δεν δίνει μηνύματα. Είναι ο ίδιος μήνυμα &
Διάλεξη του Ν. Λυγερού με θέμα: "Ελληνισμός... το δώρο στην 
Ανθρωπότητα". Διάλεξη Ν. Λυγερού: Ελληνισμός το δώρο στην Ανθρωπότητα 
ΕΠΑΛ Αγ. Αθανασίου Θεσσαλονίκης 18/12/17