ο άλλος άλλος
και δεν είναι ένας
αν κάποτε μπορέσεις
να το καταλάβεις
και ποιος είναι
στην πραγματικότητα
ο δάσκαλος της γνώσης
που με την εμπάθεια του
καταφέρνει πάντα
να βοηθήσει τους άλλους
που δεν έχουν
ακόμα ανάγκη
αλλά ζουν με ανάγκες
γιατί δεν μπόρεσαν να δουν
ακόμα την ελευθερία
της ανθρωπιάς
που θέλει ν' ανήκει
στην Ανθρωπότητα.
Μόνος στον πίνακα
Δεν ήταν σίγουρος
Δεν ήταν σίγουρος
για το τι έπρεπε να κάνει
δεν ήθελε
να απογοητεύσει τον δάσκαλο.
Προσπάθησε λοιπόν
να συγκεντρωθεί
για να μην κάνει λάθος.
Έγραψε για τον Ιvariste.
Δεν τον είχε ξεχάσει
διότι ήξερε
τι σημαίνει πόνος.
Δεν τους έδειξε
ότι ήταν θλιμμένος
διότι αδιαφορούσαν.
Έπρεπε να παραμείνει άθλιος
μπροστά στους μίζερους
δίχως να γονατίσει.
Δεν είπε και για τον Friedrich
για να μη μάθουν
το μυστικό του δασκάλου.
Ήξερε για τον Abel
και κατάλαβε επιτέλους
Ό,τι δεν σε σκοτώνει, σε δυναμώνει
έγραφε σιωπηλά ο Νίτσε
δίχως να πει βέβαια
πόσες δυνάμεις χρειάζονται
για ν’ αντέξεις την ζωή
και την αδικία.
Μόνο όταν αντικρύσεις
έναν επιζώντα γενοκτονίας
καταλαβαίνεις όλη τη σημασία
της φράσης του φιλοσόφου
διότι τότε αγγίζεις
τα όρια της ανθρωπιάς
πέρα από το θάνατο.
Κείμενα, Βίντεο: www.lygeros.org
Δείτε και: